>> >> Mengapa Mengasuh Orang Dewasa Lama Adakah Mendapatkan Kos Rendah

Mengapa Mengasuh Orang Dewasa Lama Adakah Mendapatkan Kos Rendah

Anonim

Dengan semakin ramai ahli keluarga penuaan yang memerlukan bantuan, lebih banyak Gen Xers dan milenium akan bertindak sebagai penjaga. (iStockPhoto)

Dari luar, Kathryn Robison, 29, kelihatan seperti pelajar siswazah lain di kampus di Youngstown State University di Ohio. Tetapi ketika dia menamatkan ijazah tuannya dalam Pengajian Amerika, dia juga menyesuaikan tanggungjawab besar lain: Menjaga neneknya. Dia baru-baru ini mengambil satu tahun setengah istirahat dari sekolah untuk berkhidmat sebagai pengasuh utama neneknya di Raleigh, Carolina Utara, dan kini berfungsi sebagai pengasuh sandaran, sejak ibunya mengambil masa reins sepenuh masa.

Robison pada asalnya menawarkan diri untuk peranan selepas perbincangan dengan ibunya. "Ibuku berkata, 'Saya tidak tahu apa yang akan kami lakukan. Seseorang mesti bersama MeMa, seseorang terpaksa tinggal bersamanya. ' Saya berkata, 'Adakah anda mahu saya melakukannya? Saya tidak mempunyai keluarga. Saya tidak berkenalan dengan sesiapa pun. "" 6 bulan yang dirancang bertukar menjadi satu setengah tahun, dan untuk sebahagian masa, Robison memasuki kelasnya di Ohio dengan pesawat setiap minggu. "Membayar tiket kapal terbang adalah kurang daripada kos untuk menjaga seseorang, " katanya.

Walaupun dia gembira dapat mengambil alih peranannya, ia menimbulkan masalah kewangannya. Menjadi penjaga sepenuh masa bermakna melepaskan peluang untuk mengambil pekerjaan berbayar lain. Keluarga itu membayar Robison kira-kira $ 1, 000 sebulan daripada pendapatan tetap neneknya, dan tugasnya adalah 24 jam sehari, tujuh hari seminggu. "Pengasuhan adalah sangat tertekan, terutama bagi seseorang yang mengalami kekurangan mental seperti demensia, " kata Robison. Dia mencatatkan bahawa selain demensia dan isu-isu keseimbangan, neneknya sihat, dan pada usia 74, dapat hidup lebih lama lagi.

Kerana demografi peralihan di negara ini, cerita Robison akan menjadi semakin akrab. Dalam tempoh 30 tahun yang akan datang, bilangan orang tua (yang ditakrifkan sebagai mereka yang berumur 65 tahun) akan berganda dan 2040 akan mencapai 81.2 juta, menurut data Biro Banci yang dianalisis oleh pengarah bersekutu Steven Wallace Pusat UCLA untuk Penyelidikan Dasar Kesihatan. Dia menyatakan bahawa menjelang 2030, boomer bayi akan melanda umur 85 tahun dan mungkin memerlukan peningkatan jumlah penjagaan.

Dengan ahli keluarga yang lebih tua yang memerlukan perkhidmatan pengasuhan, lebih banyak Gen Xers dan milenium akan menyediakannya, sejajar dengan penjaga dibayar dan program kerajaan. "Pengasuh umumnya dilihat sebagai masalah persendirian dan secara tradisinya untuk wanita, " kata Lynn Friss Feinberg, penasihat dasar strategik kanan untuk Institut Dasar Awam AARP, di Persidangan Gerontologi Society of America tahunan di Daerah Columbia bulan lepas.

Pada masa ini, Feinberg berkata, kebanyakan penjagaan jangka panjang disediakan oleh keluarga dan rakan-rakan, yang menyesuaikan tugas dan tanggungjawab keluarga mereka. Nisbah semasa pengasuh keluarga setiap "orang yang terdedah" adalah 7 hingga 1, tetapi tidak lama lagi, kerana populasi yang semakin tua, ia akan menjadi 3 hingga 1, katanya. Itu akan memberi lebih tekanan kepada penjaga keluarga dan menjadikannya lebih sukar bagi mereka untuk terus menguruskan semua tanggungjawab mereka yang lain.

Kenneth Matos, pengarah kanan penyelidikan di Institut Keluarga dan Kerja, menyatakan bahawa 1 dari setiap 4 isi rumah di negara ini sedang menjalankan beberapa tahap perawatan yang lebih tua, dan nisbah itu semakin meningkat. Tidak seperti penjagaan kanak-kanak, dia berkata, pengasuh dewasa cenderung kurang diramalkan, dan sebagai hasilnya, sukar untuk dikendalikan dengan tanggungjawab lain seperti kerja. "Dengan penjagaan yang lebih tua, anda tidak tahu kapan [orang dewasa lebih tua] menjadi lebih baik dan tidak dapat meramalkan kemampuan mereka. Dengan penjagaan anak, mereka menjadi sakit dan kemudian menjadi lebih baik dalam beberapa hari, "katanya pada persidangan GSA. Penjagaan anak juga umumnya merupakan tugas yang lebih bahagia dan lebih gembira daripada menjaga seseorang dalam penurunan.

Menurut penyelidikan oleh Keluarga dan Institut Kerja, 29 peratus daripada penjaga yang bekerja mengatakan mereka memerlukan "membantu menyeimbangkan pekerjaan dan tanggungjawab keluarga mereka, " dan 70 peratus dari penjaga mengatakan mereka tiba terlambat, berangkat lebih awal, mengambil masa atau beradaptasi dengan cara lain untuk membuat kerja sama dan menjadi pengasuh. Matos menyatakan bahawa menjadi penjaga merangkumi pelbagai tugas, daripada mengekalkan rekod perubatan menjadi pendukung pesakit.

"Pengasuh ditekankan kerana mereka tidak bersedia, dan tanggungjawab utama mereka, " kata Meredith Ponder, pengurus persekutuan dan dasar persatuan organisasi organisasi Persatuan Nutrisi dan Penuaan yang berpangkalan di Washington pada persidangan GSA. Memandangkan tempoh hidup yang lebih panjang hari ini, dia menambah, "Dewasa boleh menghabiskan lebih banyak tahun menjaga ibu bapa mereka daripada anak-anak mereka."

Robison mengatakan pengalamannya menjaga neneknya telah membuatnya berfikir tentang kepentingan mengambil insurans penjagaan kesihatan jangka panjang untuk dirinya sendiri suatu hari, serta menjimatkan persaraan. "Apa yang kita fikir kita perlukan biasanya tidak berapa dekat dengan jumlah yang kita perlukan. ... Jika nenek saya tidak mempunyai keluarga, di manakah dia? Siapa yang akan menyokongnya? "

Robison menambah bahawa keadaan itu terus memberi tekanan kepada ahli keluarganya, yang ingin memastikan MeMa mereka hidup dan mungkin. "Tiada seorang pun daripada kita yang terlatih penjaga. Kami hanya melakukan yang terbaik. "

Nota Editor: Kimberly Palmer menulis artikel ini melalui Wartawan dalam Aging Fellowship, kolaborasi Media Amerika Baru dan Persatuan Gerontologi Amerika, dengan sokongan dariAARP.